Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Učební styly budoucích učitelů biologie a přírodovědců
MALEČKOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá tématem učebních stylů. V literárním přehledu je popsáno vyučování a jeho koncepce, pojetí vyučovacích metod a charakteristika vyučovacích metod využívaných v přírodopisu a biologii. Dále literární přehled vysvětluje proces učení, přístupy, strategie a taktiky učení. V další části se literární přehled zabývá styly učení a jejich klasifikací podle známých autorů. Poslední úsek teoretické části práce se věnuje diagnostice učebních stylů a metodám, které se k diagnostice učebních stylů používají. Výsledky shrnují zjištění výzkumné studie zaměřené na styly učení studentů vysoké školy. Výzkumná datová sada celkem obsahuje 187 případů, které reflektují rozdíly v preferenci učebních stylů u přírodovědců a budoucích učitelů biologie a souvislost určitého učebního stylu s oblíbenou vyučovací metodou, s níž se setkávali na základní či střední škole. Dále byly zjišťovány rozdíly v preferencích vyučovacích metod a důvody, které vedly respondenty ke studiu přírodovědných oborů.
Continuing Beginner Learners in Adult EFL Classes
Mihulková, Šárka ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Tato práce řeší otázky výuky věčných začátečníků v kurzech anglického jazyka pro dospělé. Zaměřuje se na popis faktorů, jež mohou mít vliv na stagnaci procesu učení u této skupiny žáků, a snaží se zjistit, do jaké míry se u ní projevují. Cílem této práce je uvést na základě těchto zjištění popis českých věčných začátečníků jakožto svébytné skupiny studentů a podat výzkumné podklady, jež by pomohly objasnit podstatu pojmu "věčný začátečník". V neposlední řadě si pak práce klade za cíl poskytnout podněty pro další výzkum v této oblasti. Zvolená problematika byla uchopena z pohledu dostupné literatury pedagogické, andragogické a psychologické. Na jejím základě byly vytyčeny čtyři hlavní faktory, jež mohou stát u zrodu věčného začátečnictví: nesoulad mezi užívanými styly učení a výuky, nedostatečná motivace ke studiu, překážky v učení a specifické poruchy učení. Na tyto čtyři oblasti bylo potom zaměřeno dotazníkové šetření, ve kterém byla prostřednictvím škálovacích otázek zjišťována míra závažnosti jednotlivých oblastí. Výzkum pracoval se třemi hypotézami, a to předně s tou, že u věčných začátečníků se objeví potíže alespoň ve dvou z vytýčených oblastí. Dále bylo předpokládáno, že výskyt specifických poruch učení bude u věčných začátečníků vyšší než v běžné populaci a že tito žáci budou mít rozvinutější vnější...
Didaktika tělesné výchovy na 1.stupni ZŠ
Červenková, Pavla ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na řídící a organizační činnosti učitelů v tělovýchovném procesu na 1. stupni základních škol. Za úkol má zjistit, jaké didaktické styly a zásady využívají učitelé v hodinách tělesné výchovy, zda dodržují doporučenou strukturu vyučovací jednotky a jestli je vyučovací jednotka efektivní z hlediska využití vyučovacího času. KLÍČOVÁ SLOVA Tělesná výchovy, didaktické styly, didaktické zásady, vyučovací jednotka, efektivita hodiny, 1. stupeň základní škol
Vyučovací styly a metody ve výuce TV na 2. stupni ZŠ a jejich vztah k organizačním formám výuky
Nováková, Barbora ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vyučovacími styly, vyučovacími a výchovnými metodami a hledá jejich vztah k organizačním formám výuky. Práce je zaměřena na druhý stupeň základních škol a odpovídající ročníky víceletých gymnázií. V první kapitole teoretické části se zabývám jednotlivými formami výchovy, jejich definicí, významem a možnými vlivy učitele na jednotlivé části. Druhá kapitola je věnována vyučovacím a výchovným metodám, které je možné používat v hodinách tělesné výchovy. Zkoumám vývoj vyučovacích metod, díla různých autorů, jejich názory a jejich dělení jednotlivých metod. Třetí kapitola je věnována učiteli, jakožto velice důležitému determinantu výuky. Jelikož na vyučovací styl a výběr vyučovacích metod má učitel obrovský vliv, tak se zabývám jeho osobností, projevem a dalšími možnými ovlivňujícími faktory. Samotným vyučovacím stylům je pak věnována celá čtvrtá kapitola teoretické části práce. Pátá kapitola je věnována těm organizačním formám výuky, které je možné využít při hodinách tělesné výchovy. Šestá kapitola patří didaktickým zásadám, jejich dodržováním a vztahem k předcházejícím zkoumaným termínům. Cílem práce je představit jednotlivé formy výchovy, vyučovací a výchovné metody a vyučovací styly a následně najít mezi těmito prvky vztah. Dílčím cílem je pak porovnat tento vztah u...
Učitelovo osobní pojetí výuky jako zásadní faktor výuky zeměpisu
Štorková, Kateřina ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Vrhel, Matěj (oponent)
Učitelovo osobní pojetí výuky jako zásadní faktor výuky zeměpisu Abstrakt Bakalářská práce zkoumá učitelovo osobní pojetí výuky zeměpisu, vyučovací styly a některé další vybrané aspekty výuky. Hlavním cílem této práce bylo zjistit, co a jakým způsobem vyučují dnešní učitelé zeměpisu, co je pro ně v zeměpise nejdůležitější a co chtějí primárně naučit své žáky. Vedle toho bylo velmi důležitým cílem vytvořit výzkumný nástroj (konkrétně dotazník) na zjišťování pojetí výuky učitele a jeho dopadu na výuku. Základní pojmy jako učitelovo osobní pojetí výuky a vyučovací styly jsou definovány v teoretické části. Následuje metodická a praktická část. Praktická část se skládá z výsledků dotazníkového šetření. Dotazník byl připraven a pilotován na základě teoreticko- metodologické rozvahy a diskuze s literaturou. Z výsledků vyplývá, že byl tento dotazník použitelný v praxi a že učitelovo osobní pojetí výuky významně ovlivňuje výuku zeměpisu. Bylo zjištěno, že se respondenti kladou důraz na výuku znalostního přehledu o světě, logické uvažování, orientaci v mapě a v prostoru a aktivity praktické pro život. Největší důraz kladou na výuku o České republice. Všechny tyto znalosti ale považují spíše za jakýsi základ pro to, aby si žáci osvojili postoje, názory a hodnoty a aplikovali množství znalostí do praktických...
Styly učení v individuální výuce anglického jazyka
TOMAŠÁKOVÁ, Michaela
Diplomová práce se bude zabývat styly učení ve výuce anglického jazyka, konkrétně v individuální výuce. Teoretická část práce se zaměří na teorii stylů učení, která bude porovnána s teorií strategií učení. Diplomantka popíše dělení stylů a strategií učení podle různých autorů, bude se detailně věnovat způsobům, jak identifikovat styl učení konkrétního žáka. Kromě toho se také zaměří na vyučovací styl a bude sledovat, jaký je mezi nimi vztah. Protože výzkum bude probíhat v podmínkách individuální výuky, diplomantka popíše její specifika. Empirická část bude založená na kvalitativním výzkumu stylů učení, konkrétně případových studií 7 studentů různých úrovní, kteří si osvojují anglický jazyk prostřednictvím individuální výuky. Diplomantka provede se studenty řízený rozhovor, jehož prostřednictvím bude zkoumat styly učení u jednotlivých studentů. Kromě toho diplomantka povede zúčastněné pozorování, při kterém si povede záznamy o stylech učení jednotlivých žáků. Výsledky získané prostřednictvím řízeného rozhovoru porovná s výsledky svého pozorování žáků v individuální výuce. Po zjištění stylů učení budou navrženy vhodné způsoby práce a aktivity ve výuce AJ, které vyhovují jednotlivým studentům z hlediska jejich zjištěného učebního stylu.
Styly učení vysokoškolských studentů AJ
FILOVÁ, Eva
Bakalářská práce je zaměřena na styly učení studentů anglického jazyka na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Cílem práce je zjistit, zda si studenti uvědomují svůj styl učení podle percepční preference (auditivní, vizuální, kinestetický), jaké aktivity využívají pro podporu anglického jazyka (sledování filmů nebo četba knih v originále, poslech písní, procvičování jazyka na internetu,), jaké preferují prostředí při učení a zda jsou spokojeni s vyučovacím stylem svých učitelů. Zvolenou metodou výzkumu je nestandardizovaný dotazník. Práce je tradičně rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá charakteristikou základních pojmů souvisejících s danou problematikou, klasifikací stylů učení a možnými způsoby jejich diagnostiky. Praktická část se zaměřuje na analýzu dotazníkového šetření, jehož výsledky jsou znázorněny v grafech s komentáři.
Didaktika tělesné výchovy na 1.stupni ZŠ
Červenková, Pavla ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na řídící a organizační činnosti učitelů v tělovýchovném procesu na 1. stupni základních škol. Za úkol má zjistit, jaké didaktické styly a zásady využívají učitelé v hodinách tělesné výchovy, zda dodržují doporučenou strukturu vyučovací jednotky a jestli je vyučovací jednotka efektivní z hlediska využití vyučovacího času. KLÍČOVÁ SLOVA Tělesná výchovy, didaktické styly, didaktické zásady, vyučovací jednotka, efektivita hodiny, 1. stupeň základní škol

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.